جامع ترین و بهترین راهنمای خرید لپ تاپ

لپ تاپ یکی از مهم ترین وسایل هر برنامه نویس ، گرافیست یا داشنجو است.  اگر شما هم مانند بسیاری از مردم دنبال خرید بهترین لپ تاپ در سال 2021 هستید این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید جامع هدفون را قرار دهیم

لپ تاپ های مخصوص بازی به دلیل داشتن اجزای قدرتمند ، طراحی رنگارنگ و قیمت های برتر از لپ تاپ های معمولی متفاوت هستند. اگر می خواهید بازی های پرمخاطبی مانند The Witcher 3: Wild Hunt و Grand Theft Auto V را بازی کنید ، دنیای مجازی را با HTC Vive یا Oculus Rift کشف کنید و از گیم پلی روان با نرخ فریم بالا لذت ببرید ، باید اینگونه باشد. از نظر طراحی ، آنها همچنین یک جانور متفاوت هستند و یک شاسی را با خطوط تهاجمی تر و صفحه کلیدهای چند رنگ ارائه می دهند.

بسته به بودجه ، سبک زندگی و بازی هایی که می خواهید انجام دهید ، ممکن است در نهایت چیزی در حدود 800 تا 5000 دلار برای سیستمی هزینه کنید که احتمالاً بین 4 تا 20 پوند وزن دارد. برای یافتن لپ تاپ مخصوص بازی ، این نکات را دنبال کنید.

راهنمایی سریع

لپ تاپ مخصوص بازی را برای عناوین سطح پایین مانند World of Warcraft یا Candy Crush خریداری نکنید. این بازی ها به راحتی توسط کارت گرافیک داخلی قابل پشتیبانی هستند.
از صفحه های لمسی خودداری کنید. گران ترند و باتری را خالی می کنند.
لپ تاپ های 17 یا 18 اینچی معمولاً قدرتمندتر اما کمتر قابل حمل هستند ، در حالی که حمل لپ تاپ های 13 ، 14 و 15 اینچی راحت تر هستند ، اما اغلب فاقد قطعات پیشرفته هستند.
از راحت بودن صفحه کلید اطمینان حاصل کنید. اگر می توانید ، قبل از خرید به فروشگاه بروید و صفحه کلید را امتحان کنید.
M. را ترک کنید. با تشکر از پردازنده های گرافیکی سری 10 انویدیا ، تراشه های تلفن همراه از گذشته هستند. این GPU های جدید سریعتر ، قدرتمندتر و از VR پشتیبانی می کنند.
از لپ تاپ های با وضوح پایین (کمتر از 1920 x 1080) خودداری کنید.
ذخیره سازی حالت جامد دریافت کنید. برای نصب سریعتر بازی و زمان بوت ، روی یک درایو حالت جامد سرمایه گذاری کنید.
اگر می خواهید از بازی های واقعیت مجازی با Oculus Rift یا HTC Vive لذت ببرید ، یک لپ تاپ با حداقل پردازنده Intel Core i7-6700HQ ، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1060 و درگاه HDMI 1.3 تهیه کنید.

چقدر قابل حمل است؟

وقتی صحبت از سیستم های بازی می شود راهنمای جامع خرید لپ تاپ  ، قابلیت حمل و نقل از سطوح مختلفی وجود دارد ، از "بالا بردن زانو" تا "لپ تاپ معمولی". به عنوان یک قاعده ، هرچه لپ تاپ قدرتمندتر باشد ، قابلیت حمل آن نیز کمتر است.

حداقل قابلیت حمل (18-17 اینچ): اگر قصد دارید لپ تاپ خود را در خانه نگه دارید و آن را روی میز بگذارید یا فقط بین اتاق حرکت دهید ، یک سیستم با نمایشگر 17 یا 18 اینچی ، مانند Alienware 17 ، طبیعی است. لپ تاپ ها در این محدوده اندازه معمولاً قدرتمندترین لپ تاپ ها هستند ، زیرا فضای کافی برای اجزای سازنده گرما دارند. با این وجود حمل آنها دشوار است ، در اکثر کیف ها مناسب نیستند و به انرژی زیادی نیاز دارند تا برای مدت زمان طولانی مصرف شود.
قابلیت جابجایی متوسط ​​(15 اینچ): اگر می خواهید از لپ تاپ مخصوص بازی در دامان خود استفاده کنید و آن را بیشتر با خود حمل کنید ، یک لپ تاپ 15 اینچی مانند OriginPC Eon15-S را در نظر بگیرید. وزن این سیستم ها 4.6 تا 7.2 پوند با متوسط ​​مدت زمان شارژ 5 ساعت و 50 دقیقه است.
بهترین قابلیت حمل (13 - 14 اینچ): اگر مدام در حال حرکت هستید ، باید لپ تاپ های 13 یا 14 اینچی مانند Razer Blade را در نظر بگیرید. وزن لپ تاپ ها در این محدوده به طور معمول کمتر از 5 پوند است و به طور معمول عمر باتری آنها با متوسط ​​سرعت شاتر 7 ساعت و 38 دقیقه بیشتر است. با این وجود ، لپ تاپ های بازی 13 اینچی 14 اینچی معمولاً با قدرتمندترین پردازنده یا پردازنده گرافیکی مجهز نیستند زیرا آنها به راحتی فضای کافی برای اتلاف گرما ندارند.


گرافیک

کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی سنگ بنای اصلی لپ تاپ مخصوص بازی شما است. این تصویر را به صفحه نمایش منتقل می کند ، داده ها را پردازش می کند و سیگنال را به مانیتور منتقل می کند. به دلیل اینکه این روند در هنگام اجرای بازیها چقدر استرس آور است ، شما به یک پردازنده گرافیکی گسسته با حافظه اختصاصی اختصاصی خود به نام VRAM (حافظه ویدیویی) نیاز دارید.

در حالی که با رایانه های شخصی مخصوص بازی ، معمولاً یک مانترا وجود دارد که بهترین است ، فن متوسط ​​بازی باید با یک VRAM 4 گیگابایتی خوب باشد. بیشتر لپ تاپ های مخصوص بازی با پردازنده های گرافیکی Nvidia ارائه می شوند ، اما اگر طرفدار AMD هستید ، مارک های خاصی وجود دارد که به شما امکان می دهد سیستم خود را متناسب با آن شخصی سازی کنید.

برای گیمرهای پایه خوب است

Nvidia GeForce GTX 1060: لپ تاپ های دارای کارت 1060 می توانند بازی های مالیاتی مانند Mass Effect: Andromeda یا Witcher 3 را بدون از بین بردن آب نبات چشم بصری خنک ، از جمله بازتاب آب و موهای طبیعی در 1920 x 1080 انجام دهند. شاید لازم باشد تنظیم کنید کمی تنظیم در 4K ، اما نه خیلی زیاد. حتی بهتر ، شما می توانید یک هدست Rift یا Vive را برای اتصال تلفن همراه VR و تجربه کار متصل کنید.
Nvidia GeForce GTX 1050/1050 Ti - یک قدم کمتر از 1060 ، GTX 1050 با تنظیمات بسیار متوسط ​​، چندین فریم ریت قابل اعتماد را در بازی های میان رده مانند Battlefield 1 منتشر می کند. 1050 Ti کمی قدرتمندتر است و در برخی موارد می تواند از Oculus Rift و نام های مختلف آن پشتیبانی کند. با این حال ، گیمرهای جدی که به دنبال یک سیستم با کارایی بالا هستند ، احتمالاً ناامید خواهند شد.

بهره وری بالاتر

من

Nvidia GeForce GTX 1070: دختر میانی راهنمای خرید لپ تاپ مجموعه کارت های Nvidia ، GPU 1070 همچنین آماده VR است و قادر به تولید فریم های چشمگیر است ، اما به اندازه 1080 نیست. شما می توانید گرافیک صاف و جدی با کیفیت 1080p و 4K را در بازی های برجسته مانند هتیمان

پارسه های هاردکور و VR-Ready

Nvidia GeForce GTX 1080: این کارتی است که باید آن را شکست داد. در آزمایشات ما ، لپ تاپ های مخصوص بازی مجهز به پردازنده گرافیکی 1080 معمولاً با تنظیمات و وضوح جلوه های ویژه ، از دسته بازی های سطح بالا مانند Rise of the Tomb Raider و Grand Theft Auto V بهتر عمل می کنند. و البته Nvidia 1080 به راحتی می تواند از همه ماجراهای شما در واقعیت مجازی پشتیبانی کند. آماده تهیه اسکناس کافی باشید ، زیرا دهه 1080 فقط در سیستم های پیشرفته مانند Razer Blade Pro یا Acer Predator 17X موجود است.
SLI: از آنجا که دو مورد بهتر از یک است ، برخی از لپ تاپ ها دو پیکربندی GPU با پیکربندی Scalable Link Interface (SLI) انویدیا ارائه می دهند. این فناوری اجازه می دهد تا حداکثر چهار پردازنده گرافیکی با هم کار کنند ، عملکرد گرافیک را برای پخش بهتر در نرخ فریم بسیار بالا مقیاس بندی می کنند. برخی از نمونه های لپ تاپ های SLI شامل Acer Predator 21 X و MSI GT83 Titan SLI است.

Nvidia Max-Q Design - انویدیا با سازندگان لپ تاپ همکاری کرده و Max-Q را ایجاد کرده است ، مشخصات طراحی جدیدی که بیشتر از کارایی و کارایی متمرکز است. در حقیقت ، پردازنده های گرافیکی پرسرعت انویدیا می توانند یک پردازنده گرافیکی قدرتمند 1080 را در ضخامت 0.5 اینچ ایسوس ROG Zephyrus با اندازه 0.5 اینچ جای دهند. با مصرف برق کمتر ، سیستم گرمای کمتری تولید می کند ، به این معنی که فن ها به همان اندازه استفاده نمی شوند. این به این معنی است که شما سیستمی خنک تر و ساکت تر از لپ تاپ مخصوص بازی خود دارید و تقریباً به همان اندازه قدرتمند هستید. پردازنده های گرافیکی ساخته شده توسط Max-Q شامل GPU های 1060 ، 1070 و 1080 خواهند بود.

بیشتر: بهترین موش های مخصوص بازی
نمایش دادن

اگر صفحه نمایش لپ تاپ شما گنگ باشد ، داشتن نرخ فریم روان و گرافیک عالی چه فایده ای دارد؟ برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاق ناخوشایندی ، در اینجا چند دستورالعمل برای دنبال کردن آورده شده است.

 

وضوح: حداقل وضوح برای هر لپ تاپ مخصوص بازی - 1920 x 1080 - در حال کاهش است و شما به گرافیک کثیف احتیاج دارید. لپ تاپ هایی با صفحه QHD (2560 14 1440) یا 4K (3840 21 2160) دارای محبوبیت روزافزونی هستند که به دلیل جزئیات و رنگ چشمگیر آنها مورد ستایش قرار می گیرند. برخی از گیمرها هستند که به دلیل افزایش نرخ فریم ، به 768 13 1366 قسم می خورند ، اما من از شما می خواهم که خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و کمی بالاتر هم هدف بگیرید.
صفحه های لمسی: برخی از لپ تاپ های مخصوص بازی صفحه نمایش لمسی را شروع کرده اند که اگر Candy Crush یا Cut the Rope را بازی کنید بسیار خوب است. ما طیف گسترده ای از صفحه نمایش های لمسی را آزمایش کرده ایم ، و گرچه آنها برای سیستم های کانورتیبل یا 2 در 1 منطقی هستند ، اما این ویژگی در اکثر رایانه های شخصی بازی مورد نیاز نیست.
مات یا براق: چگونه صفحه نمایش خود را براق یا مات دوست دارید؟ این موضوع بیش از هر چیز مورد اولویت است ، اما در هر دو اردو طرفداران پرشوری وجود دارد. تیم براق به رنگهای زنده سوگند یاد می کند ، اما این سطح براق بسیار حساس به تابش خیره کننده است. طرفداران پنل های مات نگران پرت شدن خیرگی نیستند راهنمای خرید لپ تاپ ، اما برخی از کاربران از رنگ ها و جزئیات شسته شده شکایت دارند.
OLED: پانل OLED (LED آلی) به عنوان آینده نمایشگر توصیف می شود ، متشکل از یک فیلم از ترکیبات آلی است که هنگام اعمال جریان الکتریکی ، نور تولید می کنند. این فناوری به شما امکان می دهد پانل های نازک تر و کم مصرف تری ایجاد کنید که رنگ و کنتراست فوق العاده غنی را ارائه می دهد. در حال حاضر Alienware 13 R3 OLED تنها لپ تاپی است که از این فناوری برخوردار است.
G-Sync یا FreeSync: چندین لپ تاپ مخصوص بازی دارای پنل هایی هستند که از فناوری G-Sync انویدیا یا FreeSync AMD پشتیبانی می کنند که هر دو برای از بین بردن پارگی های گرافیکی ناخوشایند و مانیتورهای 0n از 1080p تا 4K طراحی شده اند. اگرچه حداقل نرخ تازه سازی فعلی 60 هرتز است ، اما تعداد مانیتورهایی که 120 هرتز ارائه می دهند ، در حال رشد است و حتی سریعتر لکنت زبان را ارائه می دهد.


صدا: پارس را به اندازه لقمه بلند کنید

در مورد بازی ها ، صدا به همان اندازه تصویر بصری مهم است. بله ، شما احتمالاً هدستی دارید که بیشتر اوقات از آن استفاده خواهید کرد. اما بعضی اوقات فقط می خواهید اجازه دهید بلندگوهای لپ تاپ شما کار کنند. نرم افزار انحصاری صوتی MSI Naimic یکی از برنامه های مورد علاقه ماست زیرا یکی از بهترین صداهای فراگیر را هم در هدفون و هم در بلندگو ارائه می دهد. همچنین چندین ایستگاه از پیش تنظیم دستی ، نرم افزار Bass Boost و Voice Clarifiation را فراهم می کند. نرم افزار Alienware Dell Audio در رتبه دوم قرار دارد ، در حالی که Dolby Home Theater v4 که در لپ تاپ های Lenovo موجود است راهنمای خرید لپ تاپ ، سه بازی برتر ما را تکمیل می کند.
صفحه کلید و پد لمسی

برای فراموش کردن در کیفیت صفحه کلید ، روی چنین مشخصاتی تمرکز نکنید. هر زمان که بازی یا بازی می کنید این کلیدها را خواهید زد

در اینترنت گشت و گذار کنید ، بنابراین شما می خواهید احساس راحتی کنند و همچنین بسیار زیبا به نظر برسند.

در اینجا چیزی است که باید جستجو کنید:

سفر با کلید: در حالت ایده آل ، شما می خواهید کلیدها بدون ایجاد مزاحمت ، بازخورد قابل اعتماد ارائه دهند. برای جابجایی کلیدها ، ما تشخیص داده ایم که عمق معمولی 1.5 تا 2 میلی متر است و هر چیزی نزدیکتر یا بزرگتر از 2 میلی متر ایده آل است.
ماشه: ما همچنین مقدار بهینه نیروی راهنمای خرید لپ تاپ مورد نیاز برای فشار دادن یک کلید را اندازه گیری کردیم و 60 گرم تنظیم کردیم ، که یک بازگشت فنری خوب است. کلیدهای زیر برش نرم احساس می شوند و به طور بالقوه می توانند سرعت شما را کاهش دهند.
تنظیمات: یک صفحه کلید مخصوص بازی باید نور پس زمینه قابل تنظیم را ارائه دهد - نه به این دلیل که یک ضرورت است ، بلکه به این دلیل بسیار عالی به نظر می رسد! علاوه بر نمایش نور داخلی ، باید نرم افزاری وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد ماکرو ایجاد کنید و آنها را با مشخصات نورپردازی و همچنین بازی مربوطه مرتبط کنید.
Anti-Ghosting ویژگی مهمی برای گیمرهایی است راهنمای خرید لپ تاپ که برای آشکار کردن این حرکت شوک باید چندین دکمه را همزمان فشار دهند. در واقع ، مبارزه با ارواح به این معنی است که شما می توانید چندین کلید را همزمان فشار دهید و همه آنها را ثبت کنید.

من متوجه شده ام که شرکت های بیشتری شروع به درک صدای شادی و لذت کلیک صفحه کلید مکانیکی می کنند. این صفحه کلیدها که به دلیل بازبینی و انعطاف پذیری عالی و کلیک های مارک تجاری معروف هستند ، یکی از بهترین تایپ هایی را که می خواهید روی لپ تاپ دریافت کنید ارائه می دهند. علاوه بر MSI GT83VR Titan ، می توانید صفحه کلید مکانیکی را نیز در Lenovo Ideapad Y900 تهیه کنید.

در مورد نرم افزار سفارشی سازی ، من طرفدار Razer Synapse 2.0 هستم. این به شما امکان می دهد علاوه بر تبدیل صفحه کلید به یک نمایشگر سبک ، برای تمام سخت افزارهای سازگار Razer (موش ، هدست و صفحه کلید) پروفایل ایجاد کنید. و اگر این کافی نیست ، می توانید از طریق ابر بر روی هر لپ تاپ به کارهای خود دسترسی پیدا کنید. برای ایجاد یک نمایش جذاب در صفحه کلید خود ، من هم نرم افزار FX Alienware را دوست دارم و هم SteelSeries Engine که همچنین کلیدهای شما را ردیابی می کند. اگر بخواهید میزان قتل یا وضعیت ورود مهم دیگر را ردیابی کنید ، به درد شما می خورد.


پردازنده و حافظه دسترسی تصادفی: مغز عملیات

اگر پردازنده گرافیکی قلب یک لپ تاپ مخصوص بازی باشد ، پردازنده و RAM آن راهنمای خرید لپ تاپ مغز و هیپوکامپ هستند. پردازنده (CPU) لپ تاپ شما از عهده همه مواردی که هیچ ارتباطی با گرافیک ندارد ، مانند انجام برخی محاسبات فیزیکی بازی و کنترل شخصیت های غیرقابل پخش است. همچنین بر عملکرد همه برنامه های غیر بازی شما از جمله مرورگر ، سیستم عامل و برنامه های عملکردی تأثیر می گذارد. نکات زیر را هنگام انتخاب پردازنده و RAM خود بخاطر بسپارید.

فقط برای اینتل: احتمالاً لپ تاپ مخصوص بازی با پردازنده AMD پیدا نخواهید کرد.
حداقل هسته نسل 6 را انتخاب کنید: جدیدترین پردازنده های اینتل ، سری سازندگان نسل 7 تراشه "Kaby Lake" هستند که در اواخر سال 2016 منتشر شدند. همه پردازنده های Kaby Lake دارای شماره مدل هستند که با 7 شروع می شوند (به عنوان مثال: Core i5-7200U) در حالی که تراشه های نسل 6 قدیمی دارای شناسه هایی هستند که با 6 شروع می شوند (به عنوان مثال: Core i5-6200U).
Core i5 - حداقل حداقل: هنگام خرید رایانه شخصی جدید ، Intel Core i5 کندترین پردازنده ای است که باید در نظر بگیرید. دو هسته ای Core i7 یک قدم کوچک به جلو است.
چهار هسته ای ایده آل است: اگر می خواهید پردازنده Core i7 بخرید ، به جای تراشه دو هسته ای به دنبال یک تراشه چهار هسته ای باشید. با مشاهده انتهای شماره مدل خود خواهید فهمید که تراشه دو هسته ای است. پردازنده های چهار هسته ای Core i7 پسوندهایی دارند که بهراهنمای خرید لپ تاپ  HQ یا HK ختم می شوند. تراشه های HK سریعترین هستند و حتی به شما امکان می دهند تا آنها را اورکلاک کنید.
سرعت کلاک مهم است: هنگام انتخاب پردازنده سرعت کلاک را به خاطر بسپارید ، زیرا اعداد بزرگتر برابر با سرعت بالاتر هستند. پردازنده Core i5 با فرکانس 3.4 گیگاهرتز بسیار سریعتر از تراشه 2.6 گیگاهرتزی خواهد بود. برخی از تراشه های جدید Skylake اینتل می توانند اورکلاک شوند ، یعنی سرعت توسط برنامه ای مانند Intel Extreme Tuning Utility تنظیم می شود.
8 گیگابایت کافی است. با کمتر از 8 گیگابایت RAM موافقت نکنید. دریافت 16 گیگابایت یک امتیاز مثبت است ، اما به اندازه داشتن پردازنده سریعتر یا تراشه گرافیکی مهم نیست.

بیشتر: بهترین لپ تاپ های آماده VR
ذخیره سازی: SSD یا HDD؟

apple یکی از بهترین تولید کنندگان لپ تاپ است

وقتی نوبت به لپ تاپ های مخصوص بازی می رسد ، ر سرعت همیشه بهتر است ، به همین دلیل بسیاری از افراد از درایوهای حالت جامد ، خصوصاً کارت های جدید PCIe که انتقال سریع فایل را انجام می دهند ، خوششان می آید. این افزایش سرعت اضافی به زمان بارگذاری سریعتر بازی و همچنین سرعت کم تبدیل می شود - و هنگامی که درایو شما نمی تواند به اندازه کافی سریع بتواند در جریان بازی باشد ، مکث آزاردهنده ای ایجاد می کند.

اگر یک درایو حالت جامد در بودجه شما لحاظ نشده است ، راهنمای خرید لپ تاپ ما اکیداً توصیه می کنیم که حداقل یک هارد دیسک 1 ترابایتی را در 7200 دور در دقیقه خریداری کنید.با این حال ، به جای وضعیت و / یا ما توصیه می کنیم پیکربندی را انتخاب کنید که دارای یک راهنمای خرید لپ تاپ درایو حالت جامد و یک دیسک سخت باشد. به این ترتیب می توانید بازی ها و پرونده های مهم خود را در SSD سریع بارگذاری کنید و فضای کافی برای هر چیز دیگری داشته باشید.